Procedury rozpatrywania zgłoszeń
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Zgorzelcu jest placówką właściwą do udzielania pomocy i wydawania opinii dla dzieci i młodzieży uczęszczających
do placówek znajdujących się na terenie Gminy: Zgorzelec (miejskiej i wiejskiej), Pieńsk, Węgliniec, Sulików, Zawidów. - Poradnia posiada druki zgłoszeń, wniosków, zaświadczeń do pobrania w sekretariacie i na stronie internetowej www.poradnia.zgorzelec.pl. Wniosek dostępny w sekretariacie lub na stronie internetowej należy złożyć w Poradni osobiście, listownie lub elektronicznie (ePUAP, e-doręczenia).
- Korzystanie z usług Poradni jest dobrowolne, bezpłatne i odbywa się bez skierowania.
- Procedura przyjmowania klientów uwzględnia i zapewnia realizację zasady równości szans w dostępie do udzielanej pomocy.
- Terminy wizyt na badania diagnostyczne ustalane są z uwzględnieniem kolejności wpływu wniosków do sekretariatu. Klient umawiany jest na najbliższy wolny, dogodny dla niego termin w godzinach pracy placówki.
- W trybie pilnym, poza kolejnością, przyjmowani są rodzice, dzieci i młodzież znajdująca się w szczególnie trudnych sytuacjach losowych/kryzysowych.
- O terminie wizyty w Poradni pracownik sekretariatu informuje klienta osobiście lub telefonicznie.
- W przypadku braku możliwości zgłoszenia się na wizytę, należy o tym fakcie jak najszybciej poinformować sekretariat Poradni.
- Jeżeli pracownikowi sekretariatu nie uda się skontaktować z klientem (podjęcie 2 prób kontaktu telefonicznego i wysłanie sms z prośbą o kontakt telefoniczny z Poradnią w przeciągu tygodnia), Poradnia nie podejmuje dalszych działań związanych z realizacją zgłoszenia.
- Niezgłoszenie się dwukrotne klienta na wizytę w wyznaczonych terminach, bez podania przyczyny i braku podjęcia przez klienta kontaktu w sprawie realizacji zgłoszenia spowoduje jego odłożenia a/a.
- Ponowne udzielenie pomocy w Poradni będzie możliwe po ponownym złożeniu zgłoszenia.