Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności poradnia.zgorzelec.pl
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zgorzelcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej poradnia.zgorzelec.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dorota Galaś.
- E-mail: sekretariat@poradnia.zgorzelec.pl
- Telefon: 757752608
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Powiat Zgorzelecki
- Adres: ul. Bohaterów II AWP 8A, 59-900 Zgorzelec
- E-mail: boi@powiat.zgorzelec.pl
- Telefon: 75 77 615 64
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Zgorzelcu mieści się na terenie Zespołu Szkół Zawodowych i Lcealnych w Zgorzelcu, ul. Powstańców Śląskich 1, 59 – 900 Zgorzelec. Pomieszczenia Poradni zlokalizowane są na parterze i drugim piętrze.
Wjazd (wejście) do poradni znajduje się od strony ul. Krupińskiego. Przed poradnią znajduje się miejski parking z wyznaczonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych.
Dla osób na wózkach inwalidzkich dostępne są dwa gabinety umiejscowione na parterze – wejście bezpośrednio od ul. Krupińskiego, wjazd schodopochylnią.
Do pozostałej części Poradni umiejscowionej na II piętrze dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo jest utrudniony – brak windy. Sekretariat mieści się na II piętrze – pracownicy schodzą na parter w przypadku telefonicznego zgłoszenia takiej potrzeby.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
W Poradni, na każdym piętrze znajduje się tablica ze schematem przeciwpożarowym z rozkładem pomieszczeń należących do Poradni.
Brak dostosowań: informacji głosowych, pętli indukcyjnych, możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Na teren Poradni można wejść z psem asystującym.
Informacje dodatkowe i inne oświadczenia:
Udogodnienia:
Skróty klawiaturowe Pierwsze naciśnięcie klawisza TAB spowoduje wyświetlenie menu nawigacyjnego poszczególnych sekcji witryny. Każde kolejne naciśnięcie TAB pokazuje następną pozycję. Poruszanie po menu nawigacyjnym następuje przez naciśnięcie przycisku TAB i strzałek na klawiaturze. Aby przejść do wybranego obszaru serwisu, przez naciśniecie ENTER SHIFT + TAB, aby wrócić do poprzedniej sekcji.
Inne informacje i oświadczenia:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Zgorzelcu zobowiązuje się do stopniowego wdrażania rozwiązań zwiększających dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U z 2020 r. poz. 1062). Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 t.j.) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej, zwanym dalej ,,wnioskiem o zapewnienie dostępności”. Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać: 1. dane kontaktowe wnioskodawcy, 2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno – komunikacyjnym, 3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą, 4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy. Podmiot publiczny realizuje zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny. W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z zapisami art. 32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.