Ułatwienia dostępu

Skip to main content

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności poradnia.zgorzelec.pl

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zgorzelcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej poradnia.zgorzelec.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dorota Galaś.
  • E-mail: sekretariat@poradnia.zgorzelec.pl
  • Telefon: 757752608

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Powiat Zgorzelecki
  • Adres: ul. Bohaterów II AWP 8A, 59-900 Zgorzelec
  • E-mail: boi@powiat.zgorzelec.pl
  • Telefon: 75 77 615 64

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna:

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Zgorzelcu mieści się na terenie Zespołu Szkół Zawodowych i Lcealnych w Zgorzelcu, ul. Powstańców Śląskich 1, 59 – 900 Zgorzelec. Pomieszczenia Poradni zlokalizowane są na parterze i drugim piętrze.

Wjazd (wejście) do poradni znajduje się od strony ul. Krupińskiego. Przed poradnią znajduje się  miejski parking z wyznaczonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych.

Dla osób na wózkach inwalidzkich dostępne są dwa gabinety umiejscowione na parterze –  wejście bezpośrednio od ul. Krupińskiego, wjazd schodopochylnią.

Do pozostałej części Poradni umiejscowionej na II piętrze dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo jest utrudniony  – brak windy. Sekretariat mieści się na II piętrze – pracownicy schodzą na parter w przypadku telefonicznego zgłoszenia takiej potrzeby.

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.

W Poradni, na każdym piętrze znajduje się tablica ze schematem przeciwpożarowym z rozkładem pomieszczeń należących do Poradni.

Brak dostosowań: informacji głosowych, pętli indukcyjnych, możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Na teren Poradni można wejść z psem asystującym.

Informacje dodatkowe i inne oświadczenia:

Udogodnienia:

Skróty klawiaturowe Pierwsze naciśnięcie klawisza TAB spowoduje wyświetlenie menu nawigacyjnego poszczególnych sekcji witryny. Każde kolejne naciśnięcie TAB pokazuje następną pozycję. Poruszanie po menu nawigacyjnym następuje przez naciśnięcie przycisku TAB i strzałek na klawiaturze. Aby przejść do wybranego obszaru serwisu, przez naciśniecie ENTER SHIFT + TAB, aby wrócić do poprzedniej sekcji.

Inne informacje i oświadczenia:

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Zgorzelcu zobowiązuje się do stopniowego wdrażania rozwiązań zwiększających dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U z 2020 r. poz. 1062). Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 t.j.) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej, zwanym dalej ,,wnioskiem o zapewnienie dostępności”. Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać: 1. dane kontaktowe wnioskodawcy, 2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno – komunikacyjnym, 3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą, 4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy. Podmiot publiczny realizuje zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny. W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z zapisami art. 32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.